Taśmy hamulcowe tkane i okładziny cierne |
|
|
|
14.07.2006. |
E-BA Okładzina cierna
Wykonanie
Okładzina cierna tkana jest z przędzy glinokrzemianowej o zwiększonej zawartości włókien organicznych (ok. 25 %) o bardzo cienkich włóknach elementarnych, podwójnie zbrojonej drucikiem mosiężnym, po czym nasączana jest specjalnym impregnatem na bazie żywic. Po częściowym wyschnięciu taśmy jest ona prasowana w celu odsączenia nadmiaru impregnatu oraz osiągnięcia odpowiedniej zwartości i żądanej grubości.
Właściwości
bardzo wysoka odporność mechaniczna
stabilny współczynnik tarcia
wysoka żywotność
Zastosowanie
Okładziny cierne E-BA stosowane są głównie w silnie obciążonych hamulcach bębnowych, dźwigach, wciągarkach dźwigowych, windach, suwnicach itp. Dzięki zastosowaniu specjalnego splotu wielowarstwowego uzyskano materiał o bardzo dużej wytrzymałości i trwałości, co pozwala na jego zastosowanie nawet w bardzo trudnych warunkach pracy.
Dostępne wymiary
Wyrób dostępny jest w odcinkach o dowolnej długości ( maks. 10 mb), o szerokościach od 50 mm do 300mm i grubościach od 8 mm do 20 mm.
Parametry techniczne
OPIS PARAMETRU |
WARTOŚĆ |
Maksymalna temperatura pracy w °C |
350 |
Min. współczynnik tarcia dynamicznego |
0,41 |
Min. współczynnik tarcia statycznego |
0,29 |
Max. prędkość obwodowa bieżni w m/s |
22 |
Max. nacisk jednostkowy w MPa |
1,15 |
|
Zmieniony ( 27.10.2010. )
|